museumbus_770
Daf-DenOudsten MB200

NIEUWS & Links

Februari 2: De kop van de 770 is open en de laatste delen zijn gelast en in de menie gezet.

Februari 5: De crowdfundactie voor de MB200 heeft inmiddels al ruim €1.000 opgeleverd. Een geweldig resultaat! Blijf supporten. Ieder bedrag is even welkom en vraag vrienden, kennissen en familie voor een extra zetje in onze rug. DANK !

DONEER

Februari 7: Deze week wordt gekeken naar een gedetailleerde onderhoudsplanning voor de MB200. Hopelijk kunnen we dan ook bepalen wanneer de 770 echt gereed is. Later meer nieuws daarover.

Februari 10: De crowdfund zit inmiddels op €1.3o0. Geweldig!

Maart 1: De kop van de 770 is inmiddels weer gesloten en het laswerk voor 90% klaar. Achteraan moet nog een klein beetje gebeuren. Later volgende maand moet het mogelijk zijn om een definitieve planning te maken. Alles loopt volgens wens tot nu toe.

Maart 14: De crowdfund heeft nu bijna €1.600 opgehaald. Fantastische support van velen. Dankjewel!

Maart 31: Een grove inventarisatie van de laatste benodigdheden om de laatste loodjes aan te pakken zijn nu bekend. Raamrubbers, een schotplaat, wat laswerk zijn de belangrijkste en grootste zaken. Hopelijk blijft het hierbij voordat de 770 gespoten wordt!

April 20: De 9314 alias de 770 word begin juni in Tilburg verwacht voor de finishing touch. Nieuwe raamrubbers en deur- en deurstijlrubbers zijn besteld.

Mei 10: Goed nieuws! Er is een prachtige, nagelnieuwe stalling gevonden voor de bus. Op een steenworp van de route van BBA-lijn 132/133. Typisch en... mooi! De nieuwe raamrubbers en pezen zijn ontvangen via een bevriende stichting uit Friesland. In Brabant zeggen we dan: Spulleke! Ze worden gemonteerd na het spuiten in de volgende maanden.

Juni 6: De bus arriveert bij de spuiter. Een spannende tijd want nu wordt het exterieur van de 9314 een echte 770. Foto's volgen snel (voorlopig nog zonder BBA-bestickering zijn).

Juli 04; De officiële bevestiging dat onze Stichting de Culturele ANBI status krijgt is vandaag ontvangen. Groot nieuws. vanaf dit kalenderjaar kunnen sponsors tot 60% belastingvoordeel ontvangen op giften aan onze stichting!

Juli 13: De vectorbestanden voor de nieuwe originele bestickering zijn klaar en de productie wordt gemaakt.

Juli 14: De voorbereidingen voor het spuitwerk, het monteren van nieuwe raamrubber etc. verloopt voorspoedig. Zie de showroompagina voor foto's. We hope -voorzichtig- te kunnen toewerken naar een keuring bij het RDW in Rijen einde deze maand....

Hier vind u de komende maanden links naar stichtingen, hobbyisten, groeperingen en bedrijven die busvervoer en instandhouding van museumbussen actief ondersteunen.